Engagement party.

Det är inget roligt att blogga längre. Jag har vissa mål med bloggen och just nu kan jag inte uppnå dem utan en kamera. Det suger för jag vill så gärna visa er bilder från Los Angeles och våra äventyr.

I helgen var vi iallafall på en förlovningsfest och vi hade jättekul! Massor med folk och supergod mat! De grillade bland annat flera kilo kyckling, fisk och majs! Sedan fanns det olika sallader och även ett dessertbord. Det var myspys på hög nivå med tända ljus överallt och facklor. Folk höll tal och stämningen var på topp!
I slutet så hamnade de flesta av oss i vardagsrummet där folk spelade ett tv-spel där man skulle dansa som Michael Jackson. Hahaha så himla kul!

Det slutade med att jag och min fina stannade där hela helgen. Vi kände inte för att ta bussen hem så sent på kvällen eftersom det inte är så tryggt... 

Jag har alltid undrat hur amerikaner kan vara så dumma att de dricker och sedan sätter sig framför ratten. Men nu förstår jag varför! Hur ska de annars komma hem? Inga bussar, inga tåg och att åka taxi skulle kosta hur mycket som helst. Det är för svårt att ta sig fram här i LA. Visst är det fortfarande idiotiskt att köra efter att man har druckit men staden borde tänka mer på det och hitta bättre lösningar. Man kan ju inte sova över hos folk varenda gång man går på fest.

Vi hade en jättetrevlig helg och vet ni vad? Jag åt en fisk som jag tycker om. Det var den godaste fisken som jag någonsin har ätit. Ni som känner mig vet att jag inte alls är en fiskätare, förutom lite lax då och då. Men jag smakade lite från killens tallrik och FY FAN så gott det var! Slutade med att jag åt en hel tallrik! Fisken heter "talapia". Jag hade inte hört talas om den förut men tydligen så heter den likadant på svenska?
Har ni ätit den? 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hej! Så kul att du skriver lite i din blogg igen, saknat den. Jo det finns en hel del recept på tilapia som är en fisk som ursprungligen kommer från Afrika men odlas rätt mkt i USA. Har inte själv ätit den men det är gott med fisk, måste försöka hitta tilapia här i våra fiskdiskar,Nadja gillar tonfisken de lagar till i USA.
Ha en riktigt fin dag du o Hash.
Kramar

Svar: None
Emilia

2012-10-10 @ 07:19:29
Postat av: fatima.nilsson

Älskade sis sluta INTE med din blogg. Jag läser den alltid, även om jag är kass på att alltid ge nån respons. Foton är inte så viktigt för min del. Många kramar/ Fatima.

2012-10-10 @ 13:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0