Sleepless nights.

Vissa människor får allt gratis medan andra måste slita ihjäl sig för att ens få NÅGOT. Är inte livet sjukt? Och nej, jag är inte ledsen utan detta är ren fakta. Det är bara att acceptera att livet är orättvist men lite irriterad blir man ju ibland, haha.

Anywaaays...

När jag kom hit till Canada så bestämde jag mig för att ta det lugnt ett tag. Jag kände ingen stress över att hitta ett jobb och hade "råd" att stanna hemma, så att säga. Istället för att gå till ett jobb så har jag jobbat med mig själv och även planerat olika projekt som jag vill göra.
Men, nu har det gått ett tag sen jag kom hit och jag känner mig redo för att börja "gå till ett jobb". Så nu ska jag börja leta/söka på riktigt! 
Vill gärna kunna köpa en grym systemkamera som vi har tittat på och sånt kostar ju en del ifall man vill ha proffs kvalitet. Så hoppas på att hitta ett jobb snart så att jag kan spara pengar! 

Jag ogillar verkligen att prata om pengar eller mina planer men nu vet ni lite iallafall. 

Igår tog jag och killen en JÄTTElång promenad. Jag visste inte riktigt att vi skulle gå så långt så självklart hade jag på mig snortighta jeans som började kännas FÖR tighta efter 2h :) Men det var så skönt att få gå lite och även se lite SKOG. Men jag blev rädd eftersom det fanns skyltar som varnade för coyotes och racoons, så jag ville inte gå längre in i skogen... Hahah...

Nu är klockan rätt mycket men har haft lite problem med sömnen den senaste tiden. Det suger verkligen men förhoppningsvis kommer jag över denna period rätt så snabbt :)


Fina tulpaner som min bästa gav mig för ett par veckor sedan ♥


Kram till er!

Kommentarer
Postat av: mami

Vet inte vad coyotes och racoons är, men jag antar att det inte är något som är trevligt att träffa på.

2012-05-07 @ 19:33:13
Postat av: Amanda

Gå din egen väg :) så tråkigt om alla väljer samma. Lycka till med sökandet! Puss

2012-05-08 @ 10:23:59
URL: http://studentamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0