Homeless.

Vaknade tidigt idag eftersom killen går upp vid ungefär halv 7. Vanligtvis brukar jag somna om men denna morgon har jag varit uppe och kollat på en massa serier och skrivit en shoppinglista, haha. Som vanligt finns det också en massa disk som väntar men jag orkaaaaar inte! Livet är inte alltid så glamoröst!

Just nu ligger jag i sängen så jag ska upp och klä på mig och sedan gå till affären. Killens jobb ligger precis påvägen dit så jag brukar stanna och säga hej :)
Han berättade nyss att det snöar här idag... What the hell?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är kvarteret bredvid inte den bästa platsen så varje gång man går ut får man någon kommentar och en massa blickar. De är egentligen helt ofarliga men ibland orkar man bara inte. Jag brukar oftast bara kolla rakt fram och fortsätta gå.
Hoppas inte att jag skrämde er nu, det är verkligen inte så farligt som det låter. Haha! Men det finns många hemlösa och drogmissbrukare här.

Byggnaden jag bor i är dock nybyggd och lite "finare" så som tur är har vi inga problem med sånt här. Grannens hund är dock jävligt jobbig ibland. Den skäller inte utan det låter mer som att den gråter, vilket händer varje gång någon kliver in i byggnaden. Vi har liksom som en liten grillplats precis utanför så man hör när någon kommer in eller går ut.

Anyways, nu måste jag gå! Dags att handla lite matvaror och andra nödvändiga prylar :)
På menyn idag står soppa + fisk och ris! Och nej, jag gillar inte fisk så jättemycket men det gör killen så ibland får man offra sig. Åt ju trots allt steak igår :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: mami

Låter ju inte så trevligt med hemlösa och missbrukare i närheten - var försiktig hjärtat!

Ja, vad har hänt med vädret, det är samma sak här hemma med snö på vissa håll.

Men jag är övertygad att värmen är på väg till oss alla och det ska bli helt underbart. Ha en riktigt fin dag! Kram

2012-03-19 @ 21:53:27
Postat av: David

Fan snö hör också!! Usch!



Och du, om dom gör nåt....ge dom på moppo! :)



2012-03-20 @ 10:22:35
Postat av: Amanda

Du lydde mitt råd, härligt! Hehe. Puss

2012-03-21 @ 08:45:56
URL: http://studentamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0