Green.

Folk firar St Patrick's Day här idag men själv har jag bara tagit det lugnt, kollat på Southland och ätit en massa jordgubbar. Jag tror nog att jag har ätit färska jordgubbar nästan varje dag sedan jag kom hit. De brukar ha lite erbjudanden, oftast 2 för $5.

Ni som känner mig vet ju hur mycket jag älskar frukt så ni kan nog tänka er hur mycket frukt jag äter här...
Annars så är det mesta ganska dyrt här. Jag har iallafall märkt att bland annat yoghurt, juice och mjölk är dyrare här än i Sverige. Om du har tur kan du hitta juice för $3 eller om det är något erbjudande som pågår men oftast kostar de mycket mer än så.

Yoghurten köper du i plastförpackningar och den smakar inte alls likadant som hemma, även fast jag köpte den grekiska sorten. En liten burk kostade ungefär $5. SJUKT!

Mamma frågade om hon skulle skicka en liter naturell yoghurt till mig men tror inte att det är en så bra idé... Men tack mami, du är gullig du!

Jag saknar inte Sverige så mycket än men jag saknar mina nära och kära. Hoppas att någon kan komma och hälsa på!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Elias

2 för 5 dollar? Hoppas att det inte är 2 jordgubbar, bara. :-P ;-)



Antar att det var två liter?



Lustigt att mejeriprodukter och annat är dyrare i Kanada än här. Trodde mat var billigare i nordamerika, generellt.



Vill se bilder på allt möjligt, förresten. Pics, pics, pic! :-D



Älskar dig, fina sis! <3 Ha en jättemysig söndag med Hash!



2012-03-18 @ 21:06:55
Postat av: Amanda

Billig frukt jävla bra! Dyr yoghurt inte så bra! Vi saknar dig också, men passa på att bara njuta. För vi finns ju kvar liskom ;)

2012-03-18 @ 23:35:03
URL: http://studentamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0