wild strawberries.

Idag var det dags för softball igen. Vädret sög i början men sedan blev det mycket bättre, så efter de två matcherna (som de tyvärr förlorade) så gick vi till några kompisar och grillade på deras takterass. Grillad mat smakar så himla mycket bättre än "vanlig". Håller ni inte med? 

Folk drack öl hela dagen så vid den här tiden var väl några lite väl förfriskade, haha... Jag och min finaste är alltid de två som mår bäst i gänget haha. Vi hade det riktigt trevligt och utsikten var så himla fin! Det är många här i Vancouver som har en takterass. Man kan se ut över vattnet och bergen...

Jag hittade smultron som växte däruppe! Folk vågade knappt smaka och visste inte ens vad det var... Men jag, frukt- och bär-älskaren som jag är, bara smällde i mig... Folk trodde att de skulle bli sjuka! Haha... Speciellt killen, den storstadsbo som han är, hahaha...

Jag är ju van med vårt "trygga" lilla samhälle och vår baksida där vi har en massa fruktträd och buskar. För mig är det inte konstigt att plocka bär i det vilda... Men nu när jag rest en del och träffat folk från andra länder så har jag också insett att jag levt ett väldigt säkert och skyddat liv. Jag är glad över det!











Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka vyer du har att beskåda, synd att ni har samma skitväder som vi.
Smultron mmmm, vad bra du får alla för dig själv haha
kram

2012-06-25 @ 19:53:57
Postat av: mami

....det var ingen anonym, det vara bara jag som inte hann med...

2012-06-25 @ 19:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0