Make a call?!

Alla vet nog inte detta om mig men jag gillar verkligen INTE att prata i telefon. Jag vet inte varför men det har alltid varit så. Självklart så gör jag det om jag måste men jag är inte den som tar upp telefonen för att ringa någon ifall det inte är viktigt...

Här i Canada har jag dock haft det svårare att ringa viktiga samtal för jag har inte känt mig säker när det gäller språket. Pfffttt, tänker vissa och även min pojkvän eftersom att de flesta tycker att jag pratar bra engelska. Jag pratar ju med min kille varje dag och han förstår mig, så ett samtal borde jag väl klara av? Japp, låter logiskt men känns så svårt när det gäller viktiga saker som räkningar och liknande... Tänk om de använder svåra ord? Tänk om jag säger fel? Tänk om jag låter som en riktig svensk? Hahaha...

Oftast så tvingar jag killen ringa men idag tog jag tag i saken och ringde ett viktigt samtal, helt själv! Om jag ska vara ärlig så sa jag lite fel i början på grund av nervositet men samtalet gick bra och grejen är nu fixad! 
Kanske låter töntigt för de flesta men jag är stolt över mig själv! Inte alla som kan ringa och fixa en räkning på engelska! Hahahah... Jo då, många kan nog det men jag har ju verkligen försökt slippa göra detta så nu är jag nöjd att jag klarade av det! 

En applåd tack. 


Mmm, chips...

Kommentarer
Postat av: Elias

Älskade lillasyster, du är duktig! Och supersöt. Du såg ut som en ängel när du var liten. Det gör du fortfarande. <3

2012-06-02 @ 01:09:36
Postat av: Siima

Haha jag är precis likadan! Avskyr att prata på telefon, vad/vem det än gäller. Tycker typ det är jobbigt och smsar gärna hellre haha! Puss på di och hoppas du har det bra!

2012-06-02 @ 06:12:17
Postat av: Sumana

Jag drar mig verkligen för att ringa viktiga samtal jag med, så bra jobbat! :)

2012-06-03 @ 11:06:16
Postat av: Roxana

Jag tycker inte heller om det så jag förstår dig helt! BRA JOBBAT :D

2012-06-06 @ 15:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0