Food.

Det är "4th of July" (USAs nationaldag) men vi har inte firat ett dugg. Vem vill egentligen fira ett land som USA? 

Istället så har vi tagit det lugnt och ätit god mat och ska strax se en film. Idag gjorde jag en sallad, rött ris och kyckling. Jag hade aldrig ätit rött ris förut (tror jag) men vi såg det i affären och tänkte att vi skulle prova. Det var riktigt gott! 
Jag brukar oftast laga mitt ris på chilenskt sätt, fast det är nog många nationaliteter som gör likadant. Jag börjar med att skära vitlök i små bitar och bryner det en liten stund i olja eller smör. Sedan häller jag ner riset och rör om en stund och låter det stekas lite. Efter det så häller jag över vattnet, precis som vanligt. 

Ganska ofta så har jag även i lite purjolök precis innan riset är färdigt. Idag hade jag i det samt rädisor :)

Min tallrik:



Killens tallrik:


Kommentarer
Postat av: Elias

Du är duktig, älskade sis! Så kul att se allt du hittar på. :-) Kram!

2012-07-10 @ 22:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0