Work.Money.Life.

Idag har jag jobbat heeeeela dagen, typ. Det var dags att agera assistent igen och vi var på event för BC Hydro, de som vill ha pengar för elen från oss då och då haha...
Det var många människor där och mycket att se! Vi var vid någon damm och naturreservat... 

Nu har jag precis ätit rester från igår, nämligen lasagne. Den blev god men smakar inte som mammas. Vad gör jag för fel?! Jag är iallafall riktigt mätt och känner hur matkoman kryper sig på...

Igår var jag på intro på ett annat jobb, de berättade mest hur allt funkar och lite om företaget. På måndag ska jag dit för mitt första intro pass. Jag tror att det blir detta ställe och inte det andra. Det här stället ligger som sagt riktigt nära mig och de hade en massa fördelar som jag gillade.
Det andra jobbet var bra men ligger längre från mig plus lite andra saker som jag har tänkt på.

Skönt att ha ett jobb nu iallafall! 


Kom hem till denna lapp...




Kommentarer
Postat av: Axel

Tja, jag och en kompis ska till Vancouver nån gång nästa månad och jobba, vi har inte sökt nåt jobb härifrån (Sverige). Men jag undrar om det är lätt att skaffa ett jobb? och hur du gick till väga för att skaffa ett jobb där? Gick du bara till olika ställen och frågade eller gjorde du på något annat sätt? tack på förhand!

Svar: Hej Axel! Det beror på vad du vill jobba med men jag har använt mig av craigslist.org och gått till ställen och frågat! Bäst är ju ifall man har någon kontakt men det kan ju vara svårt när man är ny :) Kul att ni ska hit!
Emilia

2012-08-13 @ 16:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0