Broken.

Idag har jag jobbat mitt första riktiga pass och det gick bra! Det var faktiskt ganska kul :) Ibland är det lite stressigt men när man jobbar med fina människor så går allt mycket lättare. 

Innan jobbet så åkte jag med killen till en klinik och kollade upp hans handled. Han skadade den för över tre veckor sedan och han kan fortfarande inte röra den som han vill. På kliniken sa de att det finns ett ben i handen som har något konstigt namn jag inte minns nu och som ibland måste opereras. Vi var tvungna att gå till en annan drop-in klinik och röntga hans hand. Kalaset gick på $110! Fy faaaaaaaaaan säger jag bara! Älskade Sverige, I miss you ♥

Vi måste vänta några dagar på svar men hoppas verkligen inte att den är bruten... Då blir det operation och en dyr räkning. Läkaren frågade också vad jag har för försäkring och berättade att jag kan få en kanadensisk försäkring om jag varit här i över tre månader och har ett jobb. Jag fick lite papper så jag ska läsa genom dem och se om det är något för mig :)

Tycker synd om älsklingen och vår plånbok men men... Hälsan går före allt! 

Hoppas att ni har haft en fin fredag! 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Roligt för dig att arbetet gick bra och att du tycker det är kul. Trist med Hash men såg de inte att det var ngn skada första gången han var hos dr? Hoppas han klarar sig utan op.
Här regnar det igen efter 2-3 fina dagar men man är van nu vid regn, har inte badat ute en enda gång denna sommar, haha kanske jag är en badkruka men vattnet har inte varit tillräckligt varmt för mig.
Ha det så bra du o Hash o kramar till er båda.
Kramar

2012-08-18 @ 09:39:45
Postat av: Birgitta

Glömde skriva, fin bild

2012-08-18 @ 09:40:09
Postat av: mami

Jag säger som du - jag älskar Sverige! Hoppas nu bara att handen blir bra (med op el inte).
Ha det så bra med allt och på jobbet :)
Kram

2012-08-18 @ 10:57:33
Postat av: fatima.nilsson

Kul med jobbet sis! Saknar dig!!! Hoppas att handen läker av sig självt, kram.

2012-08-18 @ 11:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0