Blackout.

Varje söndag så har vi en "tv-kväll" och ser på två av våra favoritserier: True Blood och Breaking Bad.
Seriöst, vi ser fram emot det hela veckan och igår var det säsongsavslutning av TB.

Vi sitter i soffan och ser en dokumentär innan och äter nygräddade kakor och cookie dough glass. Med andra ord så myser vi rejält och är TOTALLY EXCITED! Men... Vad händer då?!

Elen stängs av. Vad i helv....?!

Vi tittar ut och ser att hela området är kolsvart. Åh nej. Vi blev faktiskt ganska rädda för vi bor i ett fint område men ett kvarter är proppat med hemlösa och drogpåverkade. Är domedagen här, var vår första tanke...

Ojsan, där kom elen tillbaka! Yes.

Men nej... Där försvann den igen och vi började fundera på om folk nu kunde ta sig in i vårt hus?! Vi har ju såndär beep-grej.

Allt är totalt svart och vi messar en kompis och säger att vi paxxar hans bagagelucka ifall vi måste fly.

Vi tänder några ljus och väntar... Och väntar.... Och väntar.... Blir irriterade över att vi inte kan se våra serier och väntar lite till.  Efter 1,5h timme så ger vi upp och går och lägger oss.

Snacka om att förstöra vår söndagskväll! Hahaha...  Elen kom tillbaka mitt i natten/tidig morgon. Jag vaknade nämligen av att tv:n gick igång och även vår ugn. 

En väldigt dramatisk berättelse från mig till er. Hejs.

Såhär såg det ut utanför vårt fönster:



Nu undrar jag... Vad gjorde folk för 200 år sedan?! Vad pratade de om?!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Läskigt :( hatar när det blir för mörkt. Du kan inte se dina serier på nätet då? :)

Svar: Inget internet utan el haha :)
Emilia

2012-08-28 @ 01:05:54
URL: http://studentamanda.devote.se
Postat av: mami

Strömavbrott fy sjutton. Både jobbigt och hemskt på samma gång. Förstår att tankarna snurrade med en massa frågor. Jag hade ju förstås fått panik som alltid haha

2012-08-28 @ 10:10:49
Postat av: Amanda

Nej men jag menade att du kan ju se dem nu i efterhand ;)

Svar: Klart jag kan, haha :) Det har jag gjort också!
Emilia

2012-08-28 @ 16:14:45
URL: http://studentamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0