asian.market.

Idag har jag haft en LUGN dag. Gick till en asiatisk matbutik som vi oftast handlar i och köpte en massa grejer vi behövde. Det värsta med att gå och handla är att jag måste bära hem allting. Som tur är så bor vi väldigt nära men ändååå... Tungt!

Vi försöker som sagt vara nyttiga och hälsosamma så det blev en hel del sådant. Grönsaker, frukt, ägg, chow mein och lite andra grejer. Köpte även "dragon fruit" för första gången så det ska bli kul/intressant att testa senare ikväll efter middagen. 

Nu har vi ätit skräpmat två dagar i rad så ikväll måste det bli något nyttigare. Killen ska äta lax och för mig blir det kyckling. Yum. 

Jag skriver alltid inköpslistor men idag kom jag på att jag inte ens behövde min lista. Vi har några saker som vi alltid köper så vad ska jag med en lista till?
Något som vi köper varje gång är bland annat grönlök, spenat eller något annat "grönt", paprika och någon typ av frukt. Vi ser också till att vi alltid har kokosmjölk, kokosolja, ägg och tomatsås. 

Saker som vi typ aldrig köper (såvida jag inte ska göra något speciellt) är mjölk, grädde och ost.

Vi båda älskar ost men finns inte så många att välja bland här och alla är riktigt dyra. Saknar herrgård!

Vad har ni ALLTID hemma? Berätta!






Kommentarer
Postat av: mami

Kaffe såklart, men också mjölk, bröd, ost och ägg. Vissa specerier måste man ju också alltid ha, som mjöl, ris/potatis. När jag tänker efter så blir det ju en hel del man "måste" ha hemma. Något "grönt" och fruktigt ligger inte heller i vägen.

2012-08-23 @ 11:26:28
Postat av: Birgitta

Ja du Emilia, vad har jag alltid hemma förutom det vanliga kaffe,te, socker, mjöl etc så är det makaroner, spagetti, kycklingfilé, wokgrönsaker o lite annat smått o gott.
Vad var dragon fruit för ngt, var det gott.
Ha det bra. kram

2012-08-23 @ 21:11:27
Postat av: fatima.nilsson

"viktiga" grejer: Mjölk, ost, ägg, smör, frukt, grönsaker, potatis,
,pasta, kött och lax mm mm ...

2012-08-24 @ 09:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0