yellow watermelon.

Alla som känner mig vet att jag är galen i frukt. Jag är nog beroende... Finns det ens någon äcklig frukt? Mindre god kanske, men äcklig? Jag vet inte...

Idag var det dags att storhandla så vi stack till den asiatiska affären som vi alltid går till. Jag har varit sugen på vattenmelon hur länge som helst men alla har varit gigantiska. Idag såg jag dock lite mindre varianter så jag slog till... Men det var ingen "vanlig" vattenmelon, utan GUL vattenmelon! 
Har ni testat det förut? Det hade inte jag innan idag iallafall! 

Killen tyckte att det såg läskigt ut men gud så god den var! Folk säger att den gula är lite sötare än den röda och jag kan nog hålla med. Mums!

Så himla härlig färg också! Tror inte att jag nånsin har sett den gula i Sverige? Ni får leta reda på denna sort!






Kommentarer
Postat av: mami

Ser läckert ut och jag vill gärna testa. Det ska tydligen finnas här också, men jag har aldrig sett dom i affärerna. Det verkar inte vara någon skillnad på skalet, så hur ska man vet om inte butiken delar en som ex.

Svar: Det ska stå på "skylten" ifall det är gul eller inte!
Emilia

2012-09-09 @ 11:14:16
Postat av: Elias

Jag har inte heller sett denna sort (vad jag vet. Kan ju ha sett den utan att veta att det var den gula, hehe).

Ser riktigt nice ut! :-)

2012-09-09 @ 14:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0