Saknar.

Hej hopp... och något som rimmar på det.

Hur mår ni?! Det är inte många av er som kommenterar! Mest min fina mamma och min bror Elias :) Gulle-ni.
Men jag vill ju veta vad alla har för sig? Vad händer i Sverige?

Jag saknar min familj så himla mycket. Vill bara krama om allihopa och pussa på mina fina syskonbarn. Vår nya familjemedlem ska jag pussa EXTRA mycket när jag kommer hem.
Men förutom familjen så saknar jag vår altan. Vår fina altan. Jag älskar att grilla med familjen och att sitta ute och dricka arabiskt té. 
Sen saknar jag den där tryggheten som man bara kan känna i sin hemstad. Nu menar jag inte att jag inte är trygg här men det känns ju inte likadant. HEMMA så kan/vet jag ju "allt". Här är mycket fortfarande nytt för mig. Inte bara  gatorna men även de interna skämten. Vissa skämt förstår man inte om man inte är uppväxt här.

Jag saknar även Istanbul Kebab (mmm kyckling) och en massa andra maträtter. Ganska fånigt egentligen. 

Jag trivs dock väldigt bra här och jag älskar att jag har min egna lägenhet. Eller, delar ju den med snubben men sak samma...

När jag kommer hem till Sverige så kommer jag dock sakna Vancouver väldigt mycket så jag försöker att ta vara på tiden här borta och inte tänka för mycket på Sverige och allt det andra... 


Gammal bild som inte har något med inlägget att göra egentligen... 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Du har helt rätt i att man är lite lat att skriva i din blogg, ska försöka bättra mig för det är himla kul att följa ditt liv i Canada och det är kul att du har det så bra. Kärlek är härlig. Här hemma är i det i alla fall i Lkpg som vanligt, trist sommar med en hel del regn. Saknar dig Emilia och ska bli så roligt när du kommer hem och tills dess massor med kramar från mig

Svar: Saknar dig också Birgitta! Kram!
Emilia

2012-08-14 @ 12:13:46
Postat av: David

Hörrudu, jag kommenterar också! :)

Men oftast direkt på FB....men kom ihåg, läser dig flera gånger i veckan.

Svar: Haha, jag vet fina du :)
Emilia

2012-08-14 @ 16:55:11
Postat av: mami

Jag håller med dig till 100% det där att folk är dåliga att kommentera inläggen. Samma sak med min blogg. Om jag säger att jag ska lägga av att blogga - då blir det ramaskri. Var öär feedbacken kan man undra? Man vill ju gärna höra vad folk tycker.

Svar: Folk är nog lata, även jag ibland haha :)
Emilia

2012-08-15 @ 20:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0