Bank.

Gick till banken idag för att äntligen fixa ett konto. De var väldigt trevliga och ställde frågor för att kunna ta reda på vilket slags konto som skulle passa mig bäst. Så i slutändan fick jag ett som kostar nästan $11 i månaden och man får bara göra ett visst antal "transactions" alltså, visst antal köp och uttag. Om man överskrider det så kostar det $1 per gång. Vad i helsike? Jag är inte van vid dessa dyra och udda saker!
I Sverige får man ju använda kortet hur mycket man vill! 

Jaja... Detta fick mig att tycka om Sverige lite mer iallafall. Man kan slippa betala den där månadsavgiften men då måste man ha ett visst belopp på kontot... Och det var ju inte ett lågt belopp iallafall.

Bajs på dig Canada! Haha. 



petar lite på gubben...

Kommentarer
Postat av: Elias

What? Så himla dåligt och konstigt att de ska ha såna bestämmelser, hehe.



Kram på er.

2012-04-04 @ 07:31:12
Postat av: Birgitta

Tittar igenom din blogg på alla fina bilder och läser och är så himla glad för din skull och din lycka . Ska bli gott för Eva o mig när vi kommer att äta din mat. Hahaha, måste bli snart. Du är så duktig Enmiljona.

Saknar dig . Massor med kramar till er båda,

Birgitta

2012-04-04 @ 18:08:38
Postat av: Emelie Saga

Vilken bank valde du?



BMO har en deal som gör att sådana som vi (nykomna till kanada) får ett gratis konto + kort och hur många köp du vill per månad i ett år.

11 Cad/månad är onödiga pengar när det finns annat :)

2012-04-17 @ 06:07:24
URL: http://emeliesaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0