Rules.

Vem är det som bestämmer vad som är rätt eller fel, egentligen? Jag kommer ofta på mig själv med att säga något i stil med "that's just not right" eller liknande... Men vem säger att JAG har rätt? 
Ju äldre jag blir, desto mer tröttnar jag på samhället och alla dess normer och lagar. Missförstå mig inte, jag tycker att det är bra att vi har lagar men det måste väl finnas en gräns någonstans? 

Ett exempel är ju hur de nyligen pratade om att förbjuda rökning. Men hallå? Om någon vill röka sönder sina lungor så är det väl upp till dem? Allt man kan göra är att informera människor om alla nackdelar SAMT fördelar och tala SANNING. Ingen jäkla propaganda utan man ska helt enkelt berätta hur saker och ting ligger till. Sedan är det upp till var och en, tycker jag. Man kan inte behandla människor som små råttor i burar, även fast det ofta känns som att det är just det vi är. Råttor i burar. Råttor som styrs av någon utomstående. 

Det finns många konspirationsteorier där ute i världen och jag tycker att man kanske borde läsa på lite innan man förnekar att vad som sägs är sant. 

De som styr vårt samhälle är högt uppsatta och intelligenta människor. Vi andra är bara så dumma i huvudet att vi bara sväljer allt med hull och hår och fortsätter som om ingenting har hänt, som om ingenting pågår... VAKNA! 

Jag tycker att detta ämne är lite läskigt men det är ändå något som jag försöker tänka på varje dag. Vi är inte fria, även fast vi så gärna vill tro det. Råttor i en bur, det är vad vi är. 

Och bara för att provocera lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0