Bullar.

Jag är lite ledsen idag på grund av att jag missade en demonstration. Jag brukar inte missa sånna saker när det gäller Palestina men ingen ville gå med mig och jag visste inte ens hur jag skulle ta mig det. Det ligger en bit bort och man måste ta buss och gå en bit...
Väldigt tråkigt! Det är dagar som denna som jag verkligen saknar alla där hemma i Sverige. Jag känner mig lite ensam här ibland.

Jaja, för att muntra upp mig själv så håller jag på att baka BULLAR. Oh yes, äntligen tog jag tag i saken! Degen jäser just nu (hoppas jag) så vi får se hur det går. Som sagt så har jag aldrig bakat bullar ensam utan jag har bara hjälpt mamma några gånger. Mamma bakar nog de godaste bullarna i hela världen! 

Jag minns när jag var liten och var påväg hem från skolan... Redan några meter från vårt hus så kunde man känna den goda doften av kanelbullar. Då blev man verkligen glad kan jag säga! Så kommer man in och mamma frågar hur dagen har varit och så får man äta varma bullar... Mmmmm! 

När jag får barn så ska jag se till att göra liknande saker för dem. Jag har själv så fina minnen när det gäller bland annat bakning så jag vill att mina barn ska få uppleva samma sak. 

Ni är förresten en del som verkar vilja se mer bilder härifrån. Min kamera suger verkligen och är halvt trasig så det är JÄTTEtråkigt att fota just nu, men jag ska se till att vi fotar mer när vi är ute. Det är ju så svårt för man tar ju typ allt för givet så man vet inte riktigt vad man ska fota haha...

Vit som snö!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men jösses så fin du blev i loppisfynden!!! :) Är bullarna klara? Jag kommer om 30!! ;)

2012-05-20 @ 04:58:53
Postat av: Amandus

Snygg tjej! Bullar lät inte helt fel :D

2012-05-20 @ 13:03:03
URL: http://studentamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0