vin & bbq

Ni vill att jag ska blogga mer och jag VILL blogga mer men det blir så tråkigt utan bilder! Jag har inte många bilder för min kamera är halvt trasig så I freaking hate it! Planerna är att köpa en systemkamera men de är ju så jäkla dyra! Vi får väl se...

Jag har bakat ännu mer bröd sen jag bloggade om det, så ni vet! Haha! Jag älskar öl-brödet och det gör killen också plus att det är så lätt att baka. Om ni vill ha receptet så säg till! 

När det gäller alkohol så är Canada precis som Sverige. Det säljs bara på "systemet". Fast, kallas ju inte det här! Haha. Men ni förstår nog och det är även dyrt här, precis som hemma. Men i Sverige kan man ju iallafall köpa lättöl i mataffärerna, här har jag dock inte sett något sånt...
Jag är ju inte direkt någon stordrickare men det kan vara kul ibland att ha lite vin till maten eller så. Jag skulle vilja gå på en riktig vinprovning, så att man lär sig exakt hur man "gör".
Vi köpte ett dyrt vin häromdagen men vi har inte öppnat flaskan än. Fick smaka det i affären och det var helt ok! Blir nog bra till kött.

Okeeeej, mycket snack om alkohol här! 

Igår grillade vi med några vänner på deras stora takterass. Det var riktigt trevligt men jag blir så arg på mig själv! Det är inte alltid så lätt att prata ett annat språk och hela tiden behöva tänka på vad man säger, hur man säger det och allt annat tjaffs. Ibland går det bra men ibland känns det som att jag inte kan slappna av. Riktigt irriterande och något jag behöver jobba på! Jag har ju faktiskt inga stora problem med engelskan så jag borde inte hålla på såhäääär! Haha.

Vi hörs snart igen, nästa gång med bilder... I hope!




Kommentarer
Postat av: mami

Du är ju jätteduktig på engelska - tro på att du kan! Öl-bröd - vad är det? Vill gärna prova på det.

Många kramar mami

2012-03-30 @ 12:15:15
Postat av: Elias

Håller med Mamma - du är jätteduktig! Men samtidigt förstår jag precis hur du menar.



Eftersom det inte är ens modersmål så kan man ju inte slappna av på samma sätt, med alla uttal, grammatiska regler osv.



Om jag t.ex. ska säga meningen "...from thinking free" väldigt snabbt så blir det jobbigt med alla f- och thff-ljud, haha. Blir lätt "from finking free" eller så vänder man på det till: "from finking three", haha.



Damn you, English! :-D

2012-04-01 @ 16:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0