Bread.

Jag har sparat en massa recept på datorn och häromdagen när jag kollade genom en del så hittade jag ett recept på "Honey and beer bread". Jag tyckte att det lät riktigt gott så jag tog tag i saken och bakade mitt bröd.
Jag använde öl med svag smak av aprikos - Så himla gott! Älskar ost i nästan allt så hade i lite ost i smeten också. Jag hade ingen aning om hur brödet skulle smaka tillslut så lite nervös var jag nog, haha... Det gick iallafall snabbt att baka och resultatet blev så jäkla bra! Ursäkta att jag svär men fyfan så gott det blev!
Killen tyckte samma sak, haha. Tur det!

Jag bakade även baguetter häromdagen så jag tror att jag börjar bli beroende av att baka bröd. Vill bara baka baka baka och testa en massa nya recept! Nästa gång tror jag att jag ska använda ett annat öl och kanske ha lite vitlök på toppen?




Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad duktig du är! Kreativitet is the shit :D

2012-03-26 @ 07:33:19
URL: http://studentamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0