Skatt.

Brorsan frågade om softball var ungefär som brännboll så då kom jag på att alla kanske inte vet vad softball är för något. Jag hade hört talas om det förut men kan inga regler eller så. Men, softball är ungefär som baseball men den största skillnaden är väl bollen. Brännboll är väl som en lättare variant av både softball och baseball haha... 

I softball har man alltså en "pitcher", en person som "kastar" bollen mot dig. Så man använder alltså handskar i softball, precis som i baseball.  Mer än så vet jag faktiskt inte haha... Men det är kul att titta på när de spelar och de kommer att spela varje söndag i några veckor. 

Ja, annars då? Idag har jag jobbat med fotografen igen. Vi var på två olika ställen och fotade anställda. Vi fick rigga allting, såsom blixtar, bakgrund, skärmar osv. Inte lätt att veta vad/hur man ska göra men man lär sig mer och mer för varje gång! Det var kul idag iallafall och jag tycker att det är extra roligt eftersom att man lär sig något som man faktiskt är intresserad av.

Nu ska jag bara ta det lugnt, killen är iväg och filmar något med gruppen. Jag tror att jag ska laga fajitas när han kommer hem! 




Random bild från när vi var ute och åt pizza för någon vecka sedan. Riktigt gott! Men som jag har skrivit förut så tycker jag att mat är ganska dyrt här. En vanlig pizza kostar oftast runt $13. Vi brukar dock beställa hem en i storlek LARGE vilket blir ungefär 4 (feta och mättande) slices var och då kostar det normalt runt $25-$30 allt som allt. 
Jag är van med kebabpizzor för 60 kr hahah... Plus att här så måste man ju ge dricks och skatten läggs på efteråt. Otroligt irriterande! Om du är i mataffären tillexempel så läggs skatten på i kassan... Så man vet typ aldrig hur mycket något kommer att kosta.
Sverige vinner den här gången! Haha.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kul att fota!! :D whiie. Fyfan vad dyrt med pizza! Men det är ju riktigt gott så det kanske är värt ändå ;)

2012-06-06 @ 07:31:08
URL: http://studentamanda.blogg.se/
Postat av: Roxana

Vad kul att du har ett fotojobb! Låter spännande. Och fan vad jobbigt med dyr mat, spec när man är van vid annat här...

2012-06-06 @ 15:31:31
Postat av: Sumana

Kul med jobbet!



Men oj, så "svårt" att inte veta vad maten kommer att kosta. Usch, jobbigt att det är så dyrt. :(

2012-06-06 @ 17:09:34
URL: http://sumana.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0