Being healthy & dresscodes.

Ibland känns livet jättefint och ibland ganska så fult. Men idag känns allt fint. Det är en fin dag. 

Jag är glad över att veta att jag iallafall har en inkomst nu, inte så stor, men det är iallafall en inkomst. Nu kan saker och ting bara bli bättre. Jag pustar ut och känner mig 8kg lättare.

Igår åt vi en nyttig wok, men som inte kallas wok här utan stir fry antar jag? Eller Chow Mein. Vi åt Chow Mein. Eller Mjau Mein som jag säger ibland när jag är lite rasistisk och fördomsfull och tror att de bara äter katter i Kina.
Gott var det iallafall och till efterätt blev det en varsin frukttallrik. Mums. 
Massor av nyttiga saker och min älskling sa: "If we eat like this more often, we might live longer". Jag tyckte att det var fint sagt och han har rätt. Vi är dock rätt så duktiga på att äta bra mat men vi är så svaga när det kommer till GLASS. Mmmm...

Men iallafall... Jag vill äta mer grönsaker och mer frukt. Mer mer mer. Så mycket jag bara kan! 

Idag ska vi till ett stort köpcentrum och leta efter svarta blusar till mig. På mitt nya jobb måste jag bära svart från topp till tå och toppen måste ha en krage. Blääää på dresscodes men vad ska man göra...



Ännu ett inlägg utan bilder men kameran är trasig, som sagt...




Kommentarer
Postat av: mami

Mycket kloka ord av H :)
en glass då och då ska man också kunna unna sig. Man får inte glömma att meningen är att vi ska njuta av livet

2012-08-17 @ 14:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0