Japanese BBQ.

Det blev som tur var ingen sushirestaurang igår utan ett japanskt bbq ställe som jag har hört/läst mycket om och alltid velat gå till, nämligen Gyu Kaku. Jag trodde att de bara fanns i USA men de finns tydligen här också... Och i Asien. Lucky me!

Det var verkligen en upplevelse måste jag säga. Jag gillade inredningen och så fort man klev in i restaurangen så stannade hela personalen upp och sa välkomna, på japanska. De andra var redan där när vi kom så vi hälsade på gänget och satte oss ner vid träbordet. På bordet fanns två grillar så på denna restaurang ska man alltså grilla sitt kött själv! Och äta med pinnar. 
Jag hade lite problem med pinnarna först och blev irriterad på mig själv men tillslut så fixade jag det. Maten var underbar och rätt så billig! Ölen också. 

Vi hade en trevlig kväll och födelsedagsbarnet verkade nöjd. Det är ju det som är det viktigaste.
Efter middagen så promenerade alla hem tillsammans eftersom vi alla bor så himla nära varandra. Stannade till vid en godisbutik där de hade lösvikt... "Åh, som i Sverige" skrek jag och plockade på mig lite. Men det var jäkligt mycket dyrare än hemma! 

Hoppas att vi kan gå tillbaka till den där restaurangen snart!

Suddiga bilder, I know... Kunde inte fota med blixt!
Video:
Original Video - More videos at TinyPic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0