Canucks.

I lördags gjorde jag något som jag har drömt om länge. Jag har många bröder och de är alla galna i sport vilket har påverkat mig en del. Jag vet inte hur många fotboll, hockey eller basketmatcher jag har varit på. 
Min favoritsport har dock alltid varit hockey och på grund av det så har jag alltid drömt om att se en NHL-match i Canada... Och i lördags fick jag göra just det. 

Jag såg Vancouver - Edmonton och det var verkligen en upplevelse. Jag hade tur som fick se hemmalaget vinna och dessutom se svenskar göra mål. 

Men måste nog säga att fansen i Sverige är lite galnare. Det kan bero på att hockeybiljetterna här är riktigt dyra och det är mest affärsmän som går på matcherna. Jag tycker att hockey ska vara lite "crazy" och saknade kanske det litegrann men nu vill jag bara gå på fler matcher!
















Kommentarer
Postat av: mami

Vad kul Emilia, att få se "riktig" hockey på plats i hockeyns land Kanada.

2012-04-10 @ 09:58:03
Postat av: Elias

Ja, jag håller med mamma. Superkul! Älskar att läsa din blogg och se alla bilder. :-)



Hoppas ni kan gå på någon match nu i slutspelet, men jag misstänker att det kanske kan bli väldigt dyrt.



Vad kostade denna biljett, förresten?



Kram.

2012-04-11 @ 21:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0